........

Цікаво й актуально



  Ян Матейко – польський живописець та графік чеського походження.
 Своїм покликанням вважав полотна релігійного спрямування, однак більшість його картин присвячені історичним постатям та подіям.
 Цикл «Тріумфу прогресу»з’явився у «Львівській політехніці» після того, як у вересні 1880 року університет відвідав австрійський імператор Франц Йосиф І.
   Правитель був настільки вражений високим рівнем освіти, що подарував університету ці 11 полотен.
   За задумкою художника, вони мають символізувати те, як основи духовного та технічного прогресу можуть призвести як до цілковитого щастя на Землі, так і до загибелі суспільства.
 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 
Наукова журналістика – що це?


Cловосполучення "наукова журналістика", погодьтеся – звучить дещо дивно: ніби вона і не журналістика, тобто не зовсім журналістика, і вже точно не наука. Люди, що вирішили зайнятися цим незрозумілим ремеслом, до речі, хто вони? стикаються з труднощами відразу з трьох сторін: з боку редакторів, читачів і учених. Як обійти усі ці перепони, знайти баланс між надмірно незрозумілими і занадто спрощеними (і тим більше фактично невірними) тестами, і зробити свої статті по-справжньому цікавими про усе це у відеолекції від  Ірини Якутенко, завідуючої відділом науки в журналі «ВОКРУГ СВЕТА».

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 
  Психологи радять

Самурай Ямамото Цунетомо у своєму трактаті Хагакуре писав: «Людина повинна приймати рішення протягом семи вдохів і видихів... Якщо роздуми тривають довше, результат буде плачевним... Володіючи сильним, ясним і рішучим духом, ти зможеш прийняти будь-яке рішення протягом семи вдохів і видихів. Але для цього потрібно бути наполегливим і готовим розтрощити все на своєму шляху».
Приймати рішення - складно.
Приймати правильні рішення - ще складніше.
Жодного разу не пошкодувати про прийняті рішення – неможливо!
Чи можливо?
Коли люди розказують про свої найгірші рішення, вони часто посилаються на те, що вибір був зроблений в нападі інстинктивних емоцій: гніву, пристрасті, страху, жадібності. І справді, дослідження показали, що на прийняття рішень впливають наші емоції.
Інструмент, за допомогою якого ми можемо привести в порядок емоції, був винайдений Сьюзі Уелч - колишнім головним редактором Harvard Business Review, популярним автором і журналістом, дружиною легендарного Джека Уелча.
Він називається 10/10/10 і передбачає прийняття рішень крізь призму трьох різних часових рамок:
  • Як ви будете ставитися до цього через 10 хвилин?
  • Що будете думати про це рішення через 10 місяців?
  • Яка буде ваша реакція на це через 10 років?
Три часові рамки - елегантний спосіб змусити нас дещо відсторонитися від своїх рішень. Цей метод дозволяє уявити ваші короткострокові емоції в перспективі. Мова зовсім не про те, що ви повинні ігнорувати їх. Часто вони навіть допомагають отримати те, що ви бажаєте в тій чи іншій ситуації. Але ви не повинні дозволити емоціям взяти гору над вами.
Пам'ятати про контраст емоцій необхідно не тільки в житті, але і на роботі. Наприклад, якщо ви навмисно уникаєте серйозної розмови з босом, ви дозволяєте емоціям узяти верх над вами. Якщо ви уявите можливість проведення бесіди, то через 10 хвилин ви так само будете нервувати, а через 10 місяців - чи будете ви задоволені, що зважилися на цю розмову? Полегшено зітхнете? Чи будете відчувати гордість?
А що, якщо ви хочете заохотити роботу хорошого працівника та збираєтеся запропонувати йому підвищення: чи будете сумніватися в правильності свого рішення через 10 хвилин, чи будете шкодувати про це через 10 місяців (раптом інші співробітники відчують себе обділеними), і чи буде це підвищення мати якесь значення для вашого бізнесу через 10 років?
Як бачите, короткострокові емоції не завжди приносять шкоду. Але варто пам'ятати, що Правило 10/10/10 не є єдино вірним рішенням. Воно лише доводить, що пережиті вами короткострокові почуття не можуть бути визначальними при прийнятті  важливих і відповідальних рішень.

Немає коментарів:

Дописати коментар